Sjukhustelefonist

Meddelande

Det går inte längre att söka denna tjänst. Antingen är tjänsten borttagen eller så har ansökningstiden gått ut.

Landstingsservice söker Sjukhustelefonist. Välkommen med din ansökan senast den 6 augusti.

Om oss

Landstingsservice är en av landstingets åtta förvaltningar. Vi består av medarbetare från flera olika yrkesgrupper som har specialkompetens inom olika områden. Tillsammans ansvarar, utför och utvecklar vi servicetjänster för landstingets alla verksamheter.

Inom basenheten Administration arbetar vi med faktura- och lönehantering, kundtjänst, teleservice och journalarkivering för landstingets stora och komplexa verksamhet. Inom Kundtjänst och teleservice söker vi nu en sjukhustelefonist med placering i Västervik.

Läs mer om landstinget som arbetsgivare

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifter
I det dagliga arbetet som sjukhustelefonist hos oss ingår att besvara inkommande samtal från såväl patienter och anhöriga som från personalen i vår organisation. Din uppgift är att utifrån bästa förmåga ge den information som kunden efterfrågar, alternativt vidarekoppla samtalet till berörd eller efterfrågad person eller enhet.

Våra sjukhustelefonister bemannar också informationen vid huvudentrén i länets tre sjukhus. I det uppdraget ansvarar du bland annat för att besvara frågor samt visa vägen till olika avdelningar på sjukhuset. Övriga uppgifter som ligger inom ramen för sjukhustelefonistens uppdrag är bland annat att göra felanmälan vid fel på telefonanknytning eller annan teknisk störning samt att göra personsökningar vid akutlarm. I rollen förväntas du även vara delaktig i avdelningens förbättringsarbete och komma med idéer och förslag som bidrar till enhetens utveckling. Ständiga förbättringar och samtliga medarbetares delaktighet är en avgörande framgångsfaktor i utvecklingsarbetet!

Arbetet som sjukhustelefonist är framförallt på dagtid, men även kvällar och helger ingår i schemat.

Kvalifikationer

Kvalifikationer
Vi söker dig som som har en treårig gymnasieutbildning eller yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Arbetet som sjukhustelefonist innebär mycket kontakt med människor med olika krav och behov. Det ställer krav på att du som person har en god kommunikativ förmåga, är saklig och korrekt samt har ett gott bemötande i varje enskilt fall. Arbetet kräver också god samarbetsförmåga med kollegor och andra yrkesgrupper. Du bör också vara lösningsorienterad, flexibel och kreativ då inkommande frågor och problem som uppstår nästan alltid är situationsanpassade och måste lösas omgående. Du har erfarenhet av förbättringsarbete och ett stort intresse för verksamhetsutveckling och arbete med ständiga förbättringar. Du är engagerad, har god initiativförmåga och tycker om att ta ansvar och på så vis bidra till enhetens utveckling!

Rekryterande chef finns tillgänglig för att svara på frågor angående tjänsten under vecka 31.

Om tjänsten

Referensnummer:LS:2017:11 Placering/enhet:Landstingsservice Anställningsform:Tillsvidareanställd Anställningstid:Tillsvidare Sysselsättningsgrad:Heltid Tillträde:Efter överenskommelse Lön:Vi tillämpar individuell lönesättning Ansök senast:2017-08-06 Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.