Startsida/Jobba hos oss/Sök lediga jobb/Medicinsk sekreterare

Medicinsk sekreterare

Meddelande

Det går inte längre att söka denna tjänst. Antingen är tjänsten borttagen eller så har ansökningstiden gått ut.

Länssjukhuset i Kalmar söker Medicinsk sekreterare. Välkommen med din ansökan senast den 1 juli.

Om oss

Länssjukhuset i Kalmar är en del av Landstinget i Kalmar län och arbetar för ett friskare, tryggare och rikare liv. Med stort engagemang, bred kompetens och hög specialisering erbjuder vi god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Sjukhuset har moderna lokaler och ligger centralt, endast ett stenkast från Kalmarsund. Vi satsar på systematisk utveckling och förbättring. Hos oss arbetar runt 2 200 personer med ett meningsfullt och utvecklande arbete - Varje dag!

Ortopedkliniken vid Länssjukhuset i Kalmar arbetar med alla typer av ortopediska skador såväl akut som i förväg planerat. Gott bemötande är en självklarhet för oss och patientsäkerhet samt kvalitetsutveckling ligger högst upp på vår agenda.

Läs mer om landstinget som arbetsgivare

Arbetsuppgifter

Rollen är mycket omväxlande. Du kommer att ingå i mottagningsteam, arbeta med patientkontakt i receptionen samt allt i övrigt förekommande skrivarbete. Du kommer även arbeta med sekreteraruppgifter på vårdavdelningen.

Kvalifikationer

Du har examen från Medicinsk sekreterare utbildning eller motsvarande. Arbetet ställer krav på en hög servicekänsla och en god förmåga att anpassa sig till omväxlande arbetsförhållanden. Kunskap i vårt journalsystem Cosmic är meriterande.

Facklig kontaktperson
Inger Andersson Palm, Vision, 0480-846 33

Om tjänsten

Referensnummer:HSF LSK:2016:72 Placering/enhet:Länssjukhuset i Kalmar Anställningsform:Tillsvidareanställd Anställningstid:Tillsvidareanställd Sysselsättningsgrad:Heltid Tillträde:Efter överenskommelse Lön:Vi tillämpar individuell lönesättning Ansök senast:2016-07-01 Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.