Startsida/Jobba hos oss/Sök lediga jobb/Kommunikatör med inriktning rekrytering

Kommunikatör med inriktning rekrytering

Meddelande

Det går inte längre att söka denna tjänst. Antingen är tjänsten borttagen eller så har ansökningstiden gått ut.

Länssjukhuset i Kalmar söker Kommunikatör med inriktning rekrytering. Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti.

Om oss

Länssjukhuset i Kalmar är en del av Landstinget i Kalmar län och arbetar för ett friskare, tryggare och rikare liv. Med stort engagemang, bred kompetens och hög specialisering erbjuder vi god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Sjukhuset har moderna lokaler och ligger centralt, endast ett stenkast från Kalmarsund. Vi satsar på systematisk utveckling och förbättring. Hos oss arbetar runt 2 200 personer med ett meningsfullt och utvecklande arbete - Varje dag!

Vi söker dig som är kommunikatör och som vill arbeta med inriktning på rekryteringsfrågor. Det är en fördel om du också har utbildning inom och/eller arbetslivserfarenhet av HR-frågor. Du blir en viktig medarbetare vid vår nya HR-enhet vid Hälso- och sjukvårdsförvaltningen som stödjer länets tre sjukhus och Diagnostiskt centrum med rekrytering av nya medarbetare.

Läs mer om landstinget som arbetsgivare

Arbetsuppgifter

Din främsta uppgift är att utgöra kommunikativt stöd och kompetens vid planering, genomförande och uppföljning av rekryteringsinsatser. Du deltar i produktion av rekryteringsmaterial såsom annonser, trycksaker och mässmaterial utifrån landstingets övergripande riktlinjer, liksom publicering på webbplatser och i sociala medier. I arbetet ingår även proaktiva aktiviteter i syfte att skapa attraktivitet kring olika yrkesroller och för landstingets arbetsgivarvarumärke, såväl internt som externt. Du samverkar med och deltar i nätverk och grupper som arbetar med landstingsövergripande rekryteringsinsatser. Som kommunikatör är du en del av landstingets kommunikationsfunktion.

Kvalifikationer

Du har högskoleutbildning inom kommunikation eller motsvarande och minst 5 års arbetslivserfarenhet av kommunikationsarbete. Det är en fördel om du också har utbildning inom och/eller arbetslivserfarenhet av HR-frågor. Som person är du lyhörd, kreativ och handlingsinriktad. Du är en god skribent med goda kunskaper i svenska och engelska. Erfarenhet av webbarbete och program som InDesign, Photoshop, Acrobat och EpiServer är önskvärt. Det är en fördel om du har B-körkort, då vi är verksamma i hela länet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om tjänsten

Referensnummer:HSF LSK:2016:83 Placering/enhet:Länssjukhuset i Kalmar Anställningsform:Tillsvidareanställd Anställningstid:Tillsvidareanställd Sysselsättningsgrad:Heltid Tillträde:Efter överenskommelse Lön:Vi tillämpar individuell lönesättning Ansök senast:2016-08-15 Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.