Materialplanerare

Meddelande

Det går inte längre att söka denna tjänst. Antingen är tjänsten borttagen eller så har ansökningstiden gått ut.

Landstingsservice söker Materialplanerare. Välkommen med din ansökan senast den 11 februari.

Vi erbjuder

Rollen som materialplanerare innefattar ansvar för försörjningen av material, från leverantör till kund. Arbetet bedrivs i team och i nära samarbete med logistikproduktionen samt med operativt och strategiskt inköp. Ditt arbete innefattar bland annat leverantörskontakter, avtals- och leverantörsuppföljning samt logistiksupport till kunder i form av avrop, beställningar, leveransbevakning och leveransuppföljning. Du har daglig kommunikation med våra kunder och leverantörer samt fokus på att säkerställa effektiva materialflöden och ökad prestanda gällande till exempel leveranssäkerhet. Du är aktiv i att utreda och lösa materialproblem som dyker upp och du har ett processtänk samt ett proaktivt arbetssätt med ansvar för arbetsuppgifter i hela varuförsörjningskedjan.

Vår enhet är relativt ny och befinner sig under ständig utveckling. Det finns stor potential att förändra, förbättra och effektivisera våra interna processer och därmed utöka både kundnöjdhet och patientsäkerhet. Vi söker därför dig som är positiv till att driva projekt och utveckla vår verksamhet.

Vi söker

Vi söker dig som har utbildning och/eller flerårig erfarenhet av administrativa uppgifter inom logistik/materialplanering, alternativt annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och ser dig själv och din insats i ett större perspektiv. Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift och du inser vikten av goda relationer såväl inom det egna arbetslaget som ut mot kunder och leverantörer. Du är serviceinriktad och har en god förmåga att prioritera och hantera pressade situationer på ett strukturerat och effektivt sätt. I ditt arbetssätt är du analytisk och lösningsfokuserad. En förutsättning för tjänsten är också att du har ett intresse och god förmåga att lära och arbeta i olika IT-system.

Vår arbetsplats

Inom basenheten Logistik ansvarar vi för hela landstingets materialförsörjning, vilket innefattar bland annat avrop, leveransbevakning, förrådshantering, interna transporter samt upplockning av sjukvårdsartiklar, textilier och hjälpmedel. Vi hanterar läkemedel som kan vara med och rädda liv, samt sjukvårdsartiklar, textilier och hjälpmedel som kan höja livskvalitén och sjukhusvistelsen för våra invånare.

Vi är en del av Landstingsservice, som består av 500 medarbetare från flera olika yrkesgrupper med specialkompetens inom olika serviceområden. Tillsammans ansvarar, utför och utvecklar vi servicetjänster för landstingets alla verksamheter.

Läs mer om landstinget som arbetsgivare

Om tjänsten

Referensnummer:LS:2018:5 Placering/enhet:Landstingsservice Anställningsform:Tillsvidareanställd Anställningstid:Tillsvidare Sysselsättningsgrad:Heltid Tillträde:Efter överenskommelse Lön:Vi tillämpar individuell lönesättning Ansök senast:2018-02-11 Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.