Startsida/Jobba hos oss/Sök lediga jobb/Socionom/Kurator Syncentralen Västervik

Socionom/Kurator Syncentralen Västervik

Meddelande

Det går inte längre att söka denna tjänst. Antingen är tjänsten borttagen eller så har ansökningstiden gått ut.

Habilteringen nord söker Socionom/Kurator Syncentralen Västervik. Välkommen med din ansökan senast den 15 maj.

Om oss

Basenheten Habilitering Nord omfattar barn-, ungdoms och vuxenhabilitering
i Kalmar läns sex norra kommuner. Upptagningsområdet motsvarar norra
delen av Kalmar län på ca 110 000 invånare och vi har ca 900 patienter.
I verksamheten ingår ca 50 medarbetare bestående av professionerna;
arbetsterapeut, sjukgymnast, psykolog, kurator, logoped, specialpedagog, läkare, sjuksköterska, optiker, synpedagog, IT-handledare och teamsekreterare.
Syncentralen i Västervik bedriver synrehabilitering och synhabilitering för alla åldrar.


Mer information om vår basenhet hittar du på http://www.ltkalmar.se/halsa-vard/habilitering/

Arbetsplats: Habiliteringen i norra Kalmar län

Läs mer om landstinget som arbetsgivare

Arbetsuppgifter

Syncentralen söker en socionom/kurator. Som kurator på Syncentralen tillhör du ett tvärfackligt sammansatt team. Syncentralen ger synhabilitering för gruppen barn, samt synrehabilitering för vuxna/äldre synskadade. I kuratorsrollen ingår att ge samtalsstöd, samhällsinformation, kontakt med andra myndigheter samt stöd till patienten i dessa kontakter. I arbetsuppgifterna ingår även arbete på ögonkliniken.

Kvalifikationer

Socionomutbildning.
Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Arbetet medför resor varför körkort är nödvändigt.

Om tjänsten

Referensnummer:HSF HAB:2016:10 Placering/enhet:Habilteringen nord Anställningsform:Vikariat Anställningstid:Vikariat Sysselsättningsgrad:Deltid, 75% tom 170831 Tillträde:Efter överenskommelse Lön:Vi tillämpar individuell lönesättning Ansök senast:2016-05-15 Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.