Socionom/Kurator

Meddelande

Det går inte längre att söka denna tjänst. Antingen är tjänsten borttagen eller så har ansökningstiden gått ut.

Psykiatriförvaltningen söker Socionom/Kurator. Välkommen med din ansökan senast den 5 juni.

Om oss

Vi är samlade i en länsövergripande psykiatriförvaltning och vår verksamhet är uppdelad i sex basenheter. Vi är idag totalt ca 600 medarbetare.

BUP, Kalmar

Tjänsten är förlagd 50% på öppenvården och 50% på heldygnsvården.

På öppenvården arbetar du med sedvanliga barn-och ungdomspsykiatriska arbetsuppgifter. Du ingår i team tillsammans med läkare, psykologer, socionomer och sjuksköterskor.
På heldygnsvården står du för den psykosociala och psykoterapeutiska kompetensen. Du arbetar tillsammans med läkare, sjuksköterskor, skötare och medicinsk sekreterare. Arbetet på avdelningen är en länsövergripande funktion.

Läs mer om landstinget som arbetsgivare

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter består av familjesamtal, nätverksarbete, sammankalla till samverkansmöte och vara länken till BUP öppenvård i Kalmar län.
Barn och ungdomspsykiatriskt teamarbete. Utredning, diagnostik och behandling av barn, ungdomar och deras familjer samt nätverksarbete.

Kvalifikationer

Vi söker dig med socionomexamen. Erfarenhet av barn-och ungdomspsykiatriskt arbete samt psykoterapeututbildning är meriterande.

Som person har du ett positivt förhållningssätt, är engagerad, flexibel och strukturerad. Du känner dig trygg i din profession och kan arbeta både på egen hand och i samverkan med andra professioner. Du är också öppen för olika slags arbetsuppgifter som gynnar verksamheten.

Om tjänsten

Referensnummer:PF:2016:34 Placering/enhet:Psykiatriförvaltningen Anställningsform:Tillsvidareanställd Anställningstid:Tillsvidareanställd Sysselsättningsgrad:100% Heltid Tillträde:Efter överenskommelse Lön:Vi tillämpar individuell lönesättning Ansök senast:2016-06-05 Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.